новини

23.02.2024
Без паперів та через цифрову платформу: як завозити гуманітарну допомогу з 1 квітня
photo

З 1 грудня минулого року запрацювала Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги. Ключова мета такого інструменту – зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарки зручнішою та прозорішою. Простими словами: без паперів, корупції та зловживань. 


Разом з тим, до 1 квітня 2024 року ще діє перехідний період. Він передбачає, що отримувачі гуманітарної допомоги (фонди, громадській організації та інші установи) можуть обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги – паперовий або цифровий. З 1 квітня лишиться лише один доступний механізм – виключно цифровий.


За час запуску цифрової системи https://good.gov.ua/ до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналось більше ніж 5,5 тисяч отримувачів. Загалом в Реєстрі вже понад 7 тисяч отримувачів. Це означає, що всі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час від запуску цифрового механізму у системі було сформовано майже 8 тисяч декларацій та близько 11,5 тисяч даних про вантажі. 


Щоб нові правила з 1 квітня не стали неочікуваністю, отримувачі могли легко завезти допомогу, а українці її отримали, нагадуємо як користуватись цифровою платформою. 


1. Перейдіть на сайт https://good.gov.ua/.


2. Якщо вас не має в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зареєструйтесь за допомогою КЕП та підтвердіть дані про організацію. Це займає кілька хвилин. Детальніше у відео.


3. Заповніть дані про вантажі та декларацію в системі. Інструкція за посиланням


4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.


5. Сформуйте Декларацію в системі.


6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.


7. Розподіліть вантаж.


8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товарами – заповніть в системі інвентаризаційний опис. Інформацію про те, як оформити інвентаризаційний опис дивіться у відео


9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги в цифровій системі.  Що дані з декларації або інвентаризаційного опису будуть підтягуватися у звіт автоматично.


10. У випадку якщо були допущені помилки при поданні інвентаризаційного опису чи звіту, користувач до кінця місяця в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, може подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис.


Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням. Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання, які найчастіше виникали під час запровадження нових правил.


Маєте запитання щодо реєстрації та користування в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги? Звертайтесь до контакт-центру ДП "ІОЦ Мінсоцполітики України" за номером (044)-494-19-10 або за електронною поштою callcenter@ioc.gov.ua.